Merkkleding

573

Wat maakt merkkleding toch zo speciaal voor jongeren?
Een verslag van redactielid Paruzzia Garcia van Praktijkschool Helmond.

Merkkleding

Tegenwoordig zie je jongeren van 13 tot 18 jaar stoer rondlopen met merkkleding. Zo groot is de aantrekkingskracht van jongeren op populaire kledingmerken als Stone Island, Armani, Dsquared en Calvin Klein. In heel Nederland, bij alle merkkledingwinkels, zwermen ze rond de rekken vol jassen, truien en shirts van de populaire merken. Een deel van de nieuwe collectie is net binnen.

Het kompas maakt het verschil
Om maar een voorbeeld te noemen: het verschil tussen een Stone Island-trui en een gewone trui is klein. Maar er is één groot verschil met vergelijkbare jassen: het logo van Stone Island. Dit logo in de vorm van een kompas, beter bekend als the patch, is terug te vinden op de linkermouw of broekspijp. Dit maakt het verschil tussen een gewone trui. Het kompas is het verschil tussen alles of niets. Want de kleding van Stone Island mag er dan niet heel opvallend uitzien, voor veel jongens en of meisjes is een trui, broek of jas van het populaire Stone Island van groot belang om erbij te horen.